Kontakt uczniów i rodziców z nauczycielem w dniach: od poniedziałku do piątku w godzinach pracy zgodnie ze szkolnym planem nauczania pod adresem
e-mail: krystyna-waszczyk@wp.pl
09.06.2020 r.
Śpiewanie piosenki pt .:,,Wiej wietrze wiej”
Poznaj słowa i melodię piosenki pt.: Wiej wietrze wiej” , odpowiedz ustnie jaki jest charakter piosenki. Po wysłuchaniu określ tempo piosenki - szybkie, średnie , umiarkowane itp. Powodzenia https://youtu.be/4VjwoRXVjiE
02.06.2020 r.
Nauka piosenki ,,Eko cza-cza” .
Włącz się do wspólnego śpiewania piosenki Eko cza-cza opartej na rytmie cza-czy. Wyklaskuj na zasadzie echa rytm piosenki Eko cza-cza. Powodzenia. https://youtu.be/Fwtq6eoj2k0
26.05.2020 r.
Dla Ciebie, mamo śpiewamy.
Zaśpiewaj refren piosenki. Namaluj w zeszycie do muzyki bukiet dla mamy. Świętuj, śpiewaj , raduj się świętem.
https://youtu.be/RvHfN-4Va4g
19.05.2020 r.
Młodość Fryderyka Chopina . Życie i twórczość. Po obejrzeniu filmów napisz notatkę o twórczości F. Chopina naszego wielkiego kompozytora. Wiadomości znajdziesz również w podręczniku (lekcja 20).Praca domowa do dn. 25.05.2020 r. Powodzenia.
https://youtu.be/myD-LXvDJ6I https://youtu.be/wFj4_vXmyj4
12.05.2020 r.
Pod batutą dyrygenta.
Zapoznaj się z prezentacją przedstawiającą pracę dyrygenta. Dowiesz się jaką rolę odgrywa dyrygent w orkiestrze oraz wiele ciekawych wiadomości o jego pracy. https://youtu.be/gOlfk1U6z-8 Na zakończenie wysłuchaj utworu orkiestrowego: Aleksander Borodin ,,Tańce połowickie” w wykonaniu młodzieżowej orkiestry. Zobaczysz wielu młodych wykonawców muzyki. https://youtu.be/wiexn6O9To4
05.05.2020 r.
Utrwalenie wiadomości o instrumentach perkusyjnych.
Obejrzyj film pt. Poranek muzyczny- instrumenty perkusyjne. Poznasz nazwy instrumentów, brzmienie, barwę oraz efekty dźwiękowe wykorzystywane w utworach muzycznych. Napisz jakie poznałeś instrumenty perkusyjne. Na pewno bardzo spodoba Ci się film. Polecam. https://youtu.be/hrlypdHkXnM
28.04.2020 r.
Piosenka pt.,, Jesteśmy Polką i Polakiem” Zaśpiewaj refren piosenki . Maszeruj w rytmie ćwierćnut wokół np. stołu czy krzesła. Odpowiedz ustnie: jakie symbole narodowe i ciekawe miejsca ukazują słowa piosenki. Miłego majowego świętowania z piosenką. https://youtu.be/plug6OIrxRM
21.04.2020 r.
W pracowni lutnika . Instrumenty strunowe budowa instrumentów- skrzypce
- zapoznaj się z budową instrumentów strunowych na podstawie filmu,, W pracowni lutnika” https://youtu.be/6iRIbJDt -wysłuchaj utworu J.Strauss ,,Pizzicato polka” https://youtu.be/DU1ZzKIP5aQ - napisz jakie instrumenty strunowe wykonują ten utwór.
07.04.2020
Wiosennie, świątecznie. Śpiewanie piosenki pt.: Wiosenne przebudzenie”.
- zapoznaj się ze słowami i melodią piosenki . -zaśpiewaj piosenkę, uzupełnij występujące w zapisie muzycznym piosenki pauzy klaskaniem rytmie ćwierćnut .
Określ charakter piosenki ( nastrojowa, radosna…itp.)
link do piosenki Wiosenne przebudzenie. https://youtu.be/eB6RGNMlie8
31.03.2020 r.
Uderz w strunę a rozlegnie się muzyka. Instrumenty strunowe uderzane - pianino, fortepian.
https://youtu.be/03qXu_wby08https://youtu.be/eOse2TX6Ueg
https://youtu.be/epXgsYtYTQ4
- zobacz jak wspaniale zbudowane są te dwa instrumenty - zapoznaj się z budową i brzmieniem instrumentów.
Odpowiedz na pytanie: Czym różnią się dwa instrumenty.
Temat: Instrumenty strunowe szarpane – gitara i harfa .
- utrwal wiadomości o gitarze i harfie , pomogą Ci w tym filmy https://youtu.be/4V8s8WEPuL4https://youtu.be/VPuyrAjOia8
Po obejrzeniu prezentacji zapisz krótko w zeszycie czym się różnią te dwa instrumenty choć należą do jednej grupy instrumentów. Na zakończenie lekcji wysłuchaj ……niespodzianka
https://youtu.be/aMa7rgaDUyk
|